Sjuk på riktigt

Jag har klarat mig från januaris kräksjuka, jag har klarat mig från februaris mördarinfluensa som däckade halva Orsa inklusive vuxna. Hönsen har legat, tuppen har legat, jag har stått som en järnstaty genom eld och basilusker. På långfredagen får storhöna hög feber som håller i sig ett dygn. Påsken fortlöper, vi kommer hem, allt är frid o fröjd. Trodde jag. Statyn har rostat sönder, rasat, fallit ihop helt. Nu ska jag bara samla så mycket kraft att jag orkar ta mig till affären o köpa ingefära o massa citrus så jag kan kurera mig ordentligt!

Kommentera

