Socialt acceptabelt?

På vilken annan arbetsplats reagerar man inte ens när en kille kommer och ställer sig framför en , drar ner byxorna o frågar om man vill se dens kalsonger? Och det var häftiga kalsonger…. 

Dagen efter frågar min kollega hur gammal jag är egentligen? Ja, vänta ska jag kolla sa jag o kikade i glaset. Nitton! Nähä, säger ett barn. Jag vet att du är 38! Japp, säger jag, snart 40 och gammal. Barnet bredvid mig säger tröstande: 38 är inte alls så gammalt, du är ju inte ens snart död än… 

Kommentera

