Småbarnshumor

Barnen på jobbet tyckte det skulle låta roligare om jag hade ett pruttljud på telefonen varje gång jag fick ett mail på min arbetsmail så i fredags ändrade jag. Hittade en riktigt bra autentisk pruttnotifikation men över helgen har det ju varit lite snålt med kommunala mail. Men idag damp det ner ett… Precis vid lunch… När jag satt omgiven av alla kurskollegor på fin konferens… 

Precis när vi blivit serverade och ska ta upp besticken hörs en ljudlig prutt bakifrån mig, jag har ju naturligvis telefon i bakfickan. Jag ser blickarna som säger ”hoppsan, oj men det kan hända den bäste”. Jag känner att jag måste erkänna o drar fram mobilen och försöker mig på ett ”oj, jag ska stänga av ljudet, det var min mobil” men möts av ännu jobbigare blickar som säger ”oooooooookey, vi säger väl det….”

Så nu vet jag inte om strategin är att ha ljudet på imorn o hoppas på massa mail så det verkligen framgår att det VAR mobilen… 

Kommentera

